51. Zimný zraz Oščadnica 25. - 28.1.2018

28. 1. 2018

25.01.2018 - 28.1.2018 sa v Oščadnici uskutočnil 51. ročník Zimného zrazu turistov. Náš oddelil prezentovali šiesti členovia: Pončák, Kollár, Sopko, Mormák, Harčár a Bednár. Vo štvrtok sme aj s Hermanovskými turistami ich autobusom dopravili do Oščadnici. Po prezentácií odchádzame na privátnu ubytovňu Wildstylle. Otvorenie zrazu bolo večer na námestí najväčšej dedine v Kysuciach s 5 700 obyv., žijúcich v 22 osadách a priľahlých dolinách v dľžke takmer 11 km. V piatok začíname smerom L3 do Dedovky. Na zjazdovky smerujeme peši. Na vrchol Veľkej Rače 1236 m prichádzame na bežkách už hore zjazdovkami. Poľská chata nám ponúka občerstvenie, 16 km do Starej Bystrice, kde si prezeráme jediný slovenský orloj, schádzame rôznymi zjazdmi a zvážnicami. Večer nám ponúka organový koncert v miestnom kostole. L7 zdolávame v sobotu. Po ceste do Skalitého obdivujeme najvyšší most na Slovensku v Čiernom. Starostka Skalitého nám víta čajom a rumom. Posilnení smerujeme opäť peši hore lúkami. Do Poľska

sa dostávame po hrebeni a Kysuckou lyžiarskou magistrálou, ktorá je veľmi skromne pocukrovaná snehom. Po 17 km schádzame do Tichej doliny a busom do Oščadnice. Nastáva záver podujatia, večer pre vyše tisíc turistov, vo veľkom stane.

V nedeľu sme chceli využiť na stretnutie turistov Poľska- Česka a Slovenska, no nastala zmena,  Hermanovskí turisti nás v tom nepodporili a tak sme spoločne navštívili  Oščadnickú kalváriu, ktorá je najväčšia v Žilinskom kraji.  Na pravé poludnie sa vraciame domov. Obdivovali sme krásny Kysucký kraj a jeho dobrosrdečných ľudí.