Kamenný chodník: 21. október 2018 (12 km, peši)

21. 10. 2018

Správa z akcie kamenným chodníkom zo dňa 21. 10. 2018.

Po roku pokračujeme v turistike v mikroregióne Čierna hora. Cestujeme autobusom SAD Prešov z Prešova o 7:35 do obce Ovčie. Na akciu prišli traja turisti.  Poniektorých asi odradilo zhoršené počasie po prechádzajúcom peknom babom lete. Sú to vedúci akcie Harčár Milan, Tóno Sopko a náš predseda Fero Bednár. Po príchode do Ovčieho sa zorientujeme pri tabuli na ktorej je vyznačený chodník po ktorom chceme ísť. Pri nej sa aj fotíme na spoločnom zábere za pomoci ochotného miestneho občana. Chodník je dosť slabo vyznačený a tak ideme viac  intuitívne podľa Fera, ktorý to tu dobre pozná. Náš  najbližší cieľ je odpustové miesto. Kostolík sv. Anny bol postavený v roku 1632  grófkou Annou Czakyovou – Veszelenyovou ako kaplnka, neskôr prebudovaná na kostolík. Patrí medzi významné pútnické miesta. Pri kostolíku sa stretávajú vždy v júli. Je tam aj upravený prameň pitnej vody. Stala sa tam aj nehoda, keď blesk počas búrky usmrtil jednu pútničku. Ideme ďalej po asfaltovej ceste smerom na Kľuknavu. Cez pole a les schádzame do osady Dolina kde je chránené územie podmorského prírodného zosuvu. Ide o strmú skalnú stenu, na ktorej možno nájsť skameneliny mäkkýšov. Po prehliadke územia odchádzame na Slanú vodu. Je tu oddychové centrum s minerálnym prameňom obce Víťaz mimo obce, kde sú rôzne zariadenia pre oddych a relax. Po prehliadke sa ponáhľame na autobus do Víťaza, ktorý o 12:30 odchádza smer Prešov.
Správu vypracoval Milan Harčár.