Šiba - Žobrák - Kríže: 30. september 2018 (peši 10 km)

30. 9. 2018

26.8.2018 Šiba – Žobrák – Kríže

Prišla augustová nedeľa a sním akcia na ktorú som chcel vytiahnuť svoju rodinu. Ráno sme špekulovali či pôjdeme, nakoľko v noci pršalo. Telefonicky som sa spojil s Ferom, ktorý meškal a tak nemal prehľad koľko nás bude. V Tulčíku nastupujú Mormákovci do vlaku, kde Fero hlási počet členov vo vlaku až 1. Blíži sa cieľová stanica Šiba, ale vonku sa poriadne rozpršalo. Tak ako vedúci rozhodujem pokračovať do Bardejova. V Bardejove zisťujeme spiatočný spoj. Máme skoro 3 hod. času. Preto ideme do kostola na omšu a prezeráme si námestie s tradičnými trhmi. Do Prešova sa vraciame obedňajším vlakom s konštatovaním „Človek mieni ale príroda mení“. Daždivej akcie sa zúčastnila rodina Mormáková a Fero Bednár

Spracoval: Miroslav Mormák

30.9.2018 Šiba – Žobrák – Kríže (náhradný termín)

30.9.2018 je náhradný termín tejto akcie. Vo vlaku sa stretávam s Ferom Bednárom, Milanom Harčárom a ..... Po vystúpení z vlaku volá Anka Kalužová a zisťuje situáciu. Prichádza po nás Miro Kaluža s autom a tak ušetríme aspoň 3 km pešej chôdze. Na konci obce Šiba sa všetci stretávame, robíme prvé fotky a vydávame sa na trasu. Cesta nám rychle ubieha aj keď celý čas stúpame do kopca. Na Šoltýsovej poľane si robíme krátku občerstvovačku. Pomali prichádzame na vrchol Žobráka k vyhliadkovej veži. Skontrolujeme ubytovňu (izbu) pod vežou a vystupujeme na vrchol veže aby sme sa mohli poobzerať po okolí. Obdivujeme hrebeň Čergova s Vysokými Tatrami v pozadí. Hodinová obedňajšia prestávka na slniečku padla vhod. Čas nás stlačí, rozlučujeme sa s Kalužovcami (vracajú sa do Šiby k autu) a my pokračujeme na Kríže. Záver trasy je trocha hektický v dôsledku horšieho značenia, ale aj to sme zvládli. V Bardejove máme skoro 1 hod. času. Vystupujeme pri športovej hale a ideme si pozrieť námestie , ktoré je zapísané u UNESCO. Slnečnej akcie sa zúčastnili: Miro Mormák, Fero Bednár, Milan Harčár, Anka Kalužová s manželom Mirom a synom Jozefom a