Vyšný Klatov - Lajoška - Jahodná 20.10.2019

20. 10. 2019

Vlakom z Prešova 542 Fero Bednár, Miro Kaluža a ja pristupujem v Haniske. Do Kysaku sedíme aj so záhradkárom Jakubekom. Do Košíc prichádzame za svitania o 630. Ideme do mestského parku, kdesi dáme pochod. Rozcvičku na rozchodenie. Vo vestibule SAD nás čaká Anka Kalužová, ktorá si pospala trochu dlhšie a z Prešova prišla busom.

O 715 smer Zlatá Ida resp. Vyšný Klatov autobusom. Túru začíname o ôsmej po ustrojení, aperitíve a zopár slovami. Žltou značkou cez Pišiverku na Lajošku stúpaniami po hodine a štvrť sme na Lajoške. Je nádherný deň babieho leta. Kocháme sa vyfarbeným lesom a pod nohami nám už šuchoce lístie.

Na Lajoške pri kapličke si cinkneme na zvončeku. Košický turisti tu majú symbolický cintorín. Chlapi si dáme pivo a Hanka kávu. Po pol hod. prestávke pred desiatou schádzame klesaním na Jahodnú, kde sme pod zjazdovkou pred obedom. 15 min. prestávka a po dvanástej, keď v okolí Košíc prebieha Rely Košice a tu majú depo. Neplanovane pozeráme na pretekárske auta. Po zelenej značke cez sedlo Jahodnej rýchlo po asfalte cez hl. cestu. Cyklo tratiami schádzame do Čermeľského údolia a popri chate Diana stúpame na Hrešnú, kde sme o pol tretej. Aj tu si dáme po pive a zároveň pozeráme na panorámu Košíc a okolia.

Posledný úsek túry začíname o tretej a pod Kavečany po lúkach a záhradkárskou osadou prichádzame pod Hradovú, kde je promenáda a posledný km lesom je kopa ľudí. Na vyhliadke sme zadarmo o 1630. Po rokoch sme si zopakovali panoramatické výhľady na všetky svetové strany. Schádzame na cestu a o 1705 nám ide autobus MHD 29 zo ZOO Kavečany na žel. stanicu.

Vychádza nám to na chlp a o 1736odchádzame vlakom domov. Bola to dosť dlhá túra, ale v pohodlnom teréne za nádherného počasia, takže to v pohode zvládla aj Hanka. Strach má veľké oči. Ešte by sme si mohli viac veriť, aby sme takéto zážitky absolvovali vo väčšom počte. Moje meno nech nie je znakom ťažkej túry. Dal som si tu námahu pešo aj na kole som to prešiel pred mesiacom a trochu to zamrzí, keď na akcie nás chodí poskromne.